0
0,00 zł
 x 

Twój koszyk jest pusty
Drukuj

Zestaw nr 141. Przyrząd do demonstracji linii pola magnetycznego w przestrzeni

Kod produktu: Z141
Cena brutto:299,00 zł
Cena podstawowa z VAT 309,00 zł
Rabat -10,00 zł
Ilość

Zestaw pozwala na trójwymiarową demonstrację przebiegu linii pola magnetycznego wytwarzanego przez magnesy: walcowy oraz podkowiasty. Stanowi odpowiednie uzupełnienie dla pokazów pola magnetycznego na płaszczyźnie (zestawy: Z034 i Z084).

Budowa/opis techniczny
Zestaw składa się z dwóch magnesów: walcowego (ok. 3 cm średnicy, 7 cm wysokości) i podkowiastego (ok. 8 cm rozstawu ramion, 8 cm wysokości, 2 cm szerokości) z dobrze oznaczonymi biegunami oraz dwóch stelaży o wysokości 20 cm i porównywalnych średnicach, po jednym dla każdego magnesu. Stelaże, wykonane z bezbarwnego, przezroczystego tworzywa sztucznego mają 6 i 8 ścianek pionowych (odpowiednio dla magnesu walcowego i podkowiastego), a na nich wiele (ok. 200 i ok. 400) mogących się obracać igieł magnetycznych o długości ok. 1,5 cm każda.

Działanie
Po wyjęciu z opakowania odnajdujemy w każdym stelażu ściankę ruchomą, wyciągamy ją i wstawiamy odpowiedni magnes do środka konstrukcji. Po wsunięciu ścianki otrzymujemy pełne odwzorowanie linii pola magnetycznego przez równoległe do nich ustawienie igieł magnetycznych. W ewentualnych pojedynczych przypadkach zawadzania igły o igłę poruszamy je palcem, aby pomóc w prawidłowym ustawieniu. W przypadku magnesu podkowiastego zwracamy uwagę na wyraźnie słabsze pole magnetyczne od strony grzbietu magnesu.
Po demonstracji i wyjęciu magnesów należy lekko wstrząsnąć stelażami, aby zdezorganizować ustawienie igieł (lub zrobić to, używając palców).

Wykorzystanie pomocne w realizacji podstawy programowej
III etap edukacyjny, punkt 5, podpunkty 1, 2 i 3: „Uczeń nazywa bieguny magnetyczne magnesów trwałych (...), opisuje zachowanie igły magnetycznej w obecności magnesu oraz zasadę działania kompasu oraz opisuje oddziaływanie magnesów na żelazo i podaje przykłady wykorzystania tego oddziaływania".
IV etap edukacyjny, zakres rozszerzony, punkt 8, podpunkt 1: „Uczeń szkicuje przebieg linii pola magnetycznego w pobliżu magnesów trwałych i przewodników z prądem".

Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.