- Rabat
kod produktu: Z002
kod produktu: Z002
kod produktu: PSD1000
kod produktu: Z053
kod produktu: PSD500
kod produktu: Z077
kod produktu: Z008
Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
Zestaw pozwala na trójwymiarową demonstrację przebiegu linii pola magnetycznego wytwarzanego przez magnesy: walcowy oraz podkowiasty. Stanowi odpowiednie uzupełnienie dla pokazów pola magnetycznego na płaszczyźnie (zestawy: Z034 i Z084).
Budowa/opis techniczny
Zestaw składa się z dwóch magnesów: walcowego (ok. 3 cm średnicy, 7 cm wysokości) i podkowiastego (ok. 8 cm rozstawu ramion, 8 cm wysokości, 2 cm szerokości) z dobrze oznaczonymi biegunami oraz dwóch stelaży o wysokości 20 cm i porównywalnych średnicach, po jednym dla każdego magnesu. Stelaże, wykonane z bezbarwnego, przezroczystego tworzywa sztucznego mają 6 i 8 ścianek pionowych (odpowiednio dla magnesu walcowego i podkowiastego), a na nich wiele (ok. 200 i ok. 400) mogących się obracać igieł magnetycznych o długości ok. 1,5 cm każda.
Działanie
Po wyjęciu z opakowania odnajdujemy w każdym stelażu ściankę ruchomą, wyciągamy ją i wstawiamy odpowiedni magnes do środka konstrukcji. Po wsunięciu ścianki otrzymujemy pełne odwzorowanie linii pola magnetycznego przez równoległe do nich ustawienie igieł magnetycznych. W ewentualnych pojedynczych przypadkach zawadzania igły o igłę poruszamy je palcem, aby pomóc w prawidłowym ustawieniu. W przypadku magnesu podkowiastego zwracamy uwagę na wyraźnie słabsze pole magnetyczne od strony grzbietu magnesu.
Po demonstracji i wyjęciu magnesów należy lekko wstrząsnąć stelażami, aby zdezorganizować ustawienie igieł (lub zrobić to, używając palców).
Wykorzystanie pomocne w realizacji podstawy programowej
III etap edukacyjny, punkt 5, podpunkty 1, 2 i 3: „Uczeń nazywa bieguny magnetyczne magnesów trwałych (...), opisuje zachowanie igły magnetycznej w obecności magnesu oraz zasadę działania kompasu oraz opisuje oddziaływanie magnesów na żelazo i podaje przykłady wykorzystania tego oddziaływania".
IV etap edukacyjny, zakres rozszerzony, punkt 8, podpunkt 1: „Uczeń szkicuje przebieg linii pola magnetycznego w pobliżu magnesów trwałych i przewodników z prądem".
Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.
kod produktu: Z061
kod produktu: Z112
kod produktu: Z088
kod produktu: Z093
kod produktu: Z118
kod produktu: Z034
kod produktu: Z055
kod produktu: Z084
check_circle
check_circle