Wszystkie bestsellery
  • Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość

    Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
z238-wozek-do-mechaniki.jpg_product_product
  • z238-wozek-do-mechaniki.jpg_product_product
  • z238-wozek-do-mechaniki.jpg_product

Z237 - Niskooporowy wózek do doświadczeń z mechaniki

Z237
50,00 zł
Brutto
Ilość

Opis

Wózek ten pozwala wykorzystać stół laboratoryjny lub uczniowski jako tor, po którym będzie się poruszać, demonstrując ruch jednostajny lub jednostajnie przyspieszony ale i pozwalając na prowadzenie przez uczniów odpowiednich pomiarów. Wykorzystanie tego zestawu limitowane jest jedynie wyobraźnią nauczyciela i uczniów, wykonujących doświadczenia.

Budowa/Opis techniczny:
Wózek ma wymiary ok. 14 cm długości, ok. 7,5 cm szerokości i ok. 4 cm wysokości. Posiada dwie osie, każda z parą kółek o średnicy 3 cm. W górnej części wózka znajduje się wgłębienie na ciężarki służące zmianie masy wózka. Z jednej strony czołowej posiada on otwór o średnicy 0,2 cm, do przyczepienia sznurka, sprężyny, rzepu itp.

Działanie:
Przykładowym użyciem jest demonstracja II zasady dynamiki Newtona. Kładziemy wózek na stole, do haczyka przywiązujemy nić, którą przerzucamy przez blok nieruchomy (Zestaw nr 203. Zestaw bloczków ze statywami) tak, aby nić była tu pozioma, na jej końcu zaś za blokiem przygotowujemy oczko, na którym będziemy zawieszali ciężarki (Zestaw nr 29. Zestaw dziesięciu obciążników 50g z dwustronnymi haczykami lub Zestaw nr 179. Zestaw obciążników szczelinowych 10 x 50 g).
Mierzymy na przykład czas, w jakim wózek pokonuje zaznaczoną na stole odległość przy ustalonej masie wózka i ciężarka na nici. Zmieniając masę wózka przez dokładanie ciężarków na niego lub też zmieniając siłę działającą na układ, przekładając ciężarki z wózka na koniec nici (zachowując stałą masę układu) możemy badać zależność przyspieszenia ciała od jego masy przy stałej sile rozpędzającej lub od siły rozpędzającej przy stałej masie ciała.

Przykładowe wykorzystanie pomocne w realizacji podstawy programowej:
III etap edukacyjny, punkt. 2., podpunkty 1), 3), 4), 5), 6), 7), 8), 9), 12) oraz punkt 3., podpunkty 1), 2), 3), 4), 5).
IV etap edukacyjny, punkt 1., podpunkty 4), 8), 12), punkt 3., podpunkty 1), 2), 3).

Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.

Szczegóły produktu
Z237
17 Przedmioty
Nowy
16 innych produktów w tej samej kategorii:

kod produktu: Z003

Z003 - Półkule magdeburskie

Zestaw stanowią dwie przyssawki o średnicy 12 cm, pełniące rolę „półkul magdeburskich”. Za ich pomocą można zademonstrować istnienie ciśnienia atmosferycznego, powtarzając (bez użycia pompy próżniowej) doświadczenie wykonane przez Ottona von Guerickego
Cena 59,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z016

Z016 - Lewitujące magnesy

Zestaw składa się z sześciu jednakowych magnesów pierścieniowych oraz z drewnianej podstawki. Każdy magnes jest pokryty warstwą plastiku o innym kolorze. Za pomocą zestawu można zilustrować oddziaływanie na odległość, a także pierwszą i trzecią zasadę
Cena 39,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z069

Z069 - Miniaturowe półkule magdeburskie

Zestaw stanowią dwie przyssawki (o średnicy około 6 cm) z metalowymi uchwytami. Pełnią one rolę klasycznych półkul magdeburskich. Za ich pomocą można zademonstrować istnienie ciśnienia atmosferycznego, powtarzając (bez zastosowania pompy próżniowej)
Cena 25,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z058

Z058 - Naczynia połączone

Przyrząd stanowią cztery szklane naczynia o różnych kształtach i średnicach, połączone razem poziomą rurką. Za jego pomocą można na przykład pokazać, że poziom jednorodnej cieczy w naczyniach połączonych nie zależy od ich kształtu i pola przekroju.
Cena 79,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z051

Z051 - Cztery sześciany z różnych materiałów

Zestaw zawiera cztery klocki sześcienne (z ołowiu, mosiądzu, żelaza, aluminium) z haczykami. Klocki mogą służyć do wykonania doświadczenia „wyznaczanie gęstości różnych substancji…” (obowiązkowe w nowej podstawie programowej dla gimnazjum, wymaganie 9.1)
Cena 180,00 zł
Więcej
W magazynie
Zobacz także

kod produktu: Z019

Z019 - Siłomierz 5 N

Jest to siłomierz o zakresie pomiarowym 0-5 N. Posiada przezroczysty korpus, co umożliwia korzystne dydaktycznie poznanie jego wewnętrznej budowy. Znajdująca się w górnej części nakrętka pozwala na łatwą regulację wskazania „zera” na skali pomiarowej
Cena 20,00 zł
Więcej
W magazynie