Wszystkie bestsellery
  • Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość

    Baner EduVis pomoce dydaktyczne - ta sama jakość
z262-rozbudowany-zestaw-do-wizualizacji-linii-pola-magnetycznego-szescian.jpg_product_product
  • z262-rozbudowany-zestaw-do-wizualizacji-linii-pola-magnetycznego-szescian.jpg_product_product
  • z258-zestaw-do-wizualizacji-linii-pola-magnetycznego-magnes-i.jpg_product
  • z258-zestaw-do-wizualizacji-linii-pola-magnetycznego-magnes-i.jpg
  • z262-rozbudowany-zestaw-do-wizualizacji-linii-pola-magnetycznego-szescian.jpg_product
  • z262-rozbudowany-zestaw-do-wizualizacji-linii-pola-magnetycznego-szescian.jpg

Z262 - Rozbudowany zestaw do wizualizacji linii pola magnetycznego

Z262
270,00 zł
Brutto
Ilość

Opis

 

Zestaw ten pozwala zaprezentować, bez użycia problematycznych opiłków żelaznych, linie pola magnetycznego wokół zawartych w zestawie magnesów: sztabkowego i podkowiastego oraz trójwymiarowo magnesu cylindrycznego. Niewątpliwą atrakcją tego sposobu prezentacji jest możliwość śledzenia na żywo dynamicznie ale powoli tworzonego obrazu.

Opis:

W skład zestawu wchodzą magnesy ferrytowe: cylindryczny o wysokości 4 cm i średnicy 1,5 cm, sztabkowy o wymiarach 11 cm długości, 1,5 cm szerokości i 1 cm grubości oraz podkowiasty o długości 6,5 cm i rozpiętości ramion 5,5 cm o prostokątnym przekroju poprzecznym takim samym jak magnes sztabkowy. Zasadniczymi elementami są jednak dedykowane specjalne zamknięte na stałe pleksiglasowe naczynia z olejem i zawieszonymi w nim opiłkami ferromagnetycznymi. Jedno z nich jest płaskie, o wymiarach 15,5 cm na 9 cm i grubości 1 cm i pozwala na wizualizację przekroju poziomego przez linie pola w przestrzeni, drugie zaś to sześcian o boku 7,5 cm i służy do obserwacji linii pola w przestrzeni.

Działanie:

Opiłki rozprowadzamy równomiernie w naczyniu tak samo jak w Zestawie nr 94. Zestaw do demonstracji linii pola magnetycznego przewodników z prądem tuż przed prezentacją (po odłożeniu, prawdopodobnie na nieidealnie poziomym podłożu, opiłki po pewnym czasie znowu osiądą przy bokach naczynia. Na tak przygotowane naczynie kładziemy jeden z dwóch magnesów w interesujący nas sposób i obserwujemy powstające linie pola, tworzone przez ukierunkowywane opiłki. Obecność oleju o dość dużej lepkości pozwala "spowolnić" proces formowania się obrazu.
Szczególnie atrakcyjnie wygląda ten proces w przypadku sześcianu – jego energiczne potrząśnięcie dla jednorodnego rozprowadzanie opiłków i następnie włożenie w szczelinę magnesu powoduje niesamowity efekt wizualny poruszających się i układających zgodnie z liniami pola opiłków.

Wygląd produktu na zdjęciu może odbiegać od wyglądu produktu w rzeczywistości.

Szczegóły produktu
Z262
16 Przedmioty
Nowy
16 innych produktów w tej samej kategorii:

kod produktu: Z038

Z038 - Koło Maxwella

Przyrząd ma postać umieszczonej na podstawce ramy o wysokości 40 cm i szerokości 28 cm. Na niej zawieszone jest ciężkie koło o średnicy 12 cm. Całość wykonana jest z metalu. Przyrząd służy do demonstracji przemiany energii potencjalnej w kinetyczną.
Cena 170,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z129

Z129 - Fontanna cieplna

Szklany przyrząd o wysokości ok. 16 cm i wyglądzie klepsydry z zabarwioną cieczą dzięki ogrzaniu dolnego zbiornika rękami tworzy efektowną fontannę w zbiorniku górnym. Doświadczenie to pozwala na demonstrację i przedyskutowanie takich zagadnień
Cena 40,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z013

Z013 - Termoskop

Znajdujący się w zestawie termoskop to zasklepiona u góry kapilarna rurka ze zbiorniczkiem wypełnionym cieczą. Wykorzystując termoskop, można obserwować/badać rozszerzalność termiczną cieczy oraz wykonać skalowanie przekształcające termoskop w termometr
Cena 37,00 zł
Więcej
W magazynie

kod produktu: Z115

Z115 - Zasilacz bateryjny 6 V

Jest przeznaczony do zasilania lasera w zestawie Z-85 (Zestaw do doświadczeń z optyki geometrycznej) i .przystosowany do magnetycznego mocowania na tablicy magnetycznej. W zasilaczu można stosować baterie lub akumulatory typu AA. Użycie zasilacza...
Cena 14,00 zł
Więcej
W magazynie
Zobacz także